رادیو قرآن با ۱۵ عنوان برنامه جدید در فصل پاییز


مدیر شبکه رادیو قرآن با اشاره به تغییر رویکرد برنامه‌های این شبکه گفت: رادیو قرآن با شروع فصل پاییز با ۱۵ عنوان برنامه جدید، میزبان شنوندگان خود می‌شود.

مدیر شبکه رادیو قرآن با اشاره به تغییر رویکرد برنامه‌های این شبکه گفت: رادیو قرآن با شروع فصل پاییز با ۱۵ عنوان برنامه جدید، میزبان شنوندگان خود می‌شود.

«محمدحسین محمدزاده» مدیر شبکه رادیویی قرآن در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه قرآن و معارف سیما همین امروز صبح (جمعه)‌29 شهریورماه با اشاره به تغییرات برنامه‌های این شبکه با شروع فصل پائیز، گفت: برای فصل پائیز 15 عنوان برنامه جدید طراحی کرده‌ایم که ویژه شنوندگان کودک، نوجوان، جوان و خانواده است.

وی با اشاره به مأموریت برنامه‌سازان در شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: بر اساس ماموریت این شبکه 54 درصد برنامه‌ها در حوزه تلاوت، 11 درصد هر کدام در بخش‌های فرهنگ و اندیشه، تفسیر و آموزش و همچنین 4 درصد در بخش محافل و مسابقات و 8 تا 9 درصد در بخش اطلاع‌رسانی بوده است که در 6 ماهه دوم رویکرد گروه محافل و مسابقات افزایش خواهد یافت.

ارائه راهکارهای آموزش بهتر کتاب‌های قرآنی مدارس در رادیو قرآن

مدیر شبکه رادیویی قرآن افزود: شبکه رادیویی قرآن در آستانه سال جدید تحصیلی دو هدیه ویژه برای شنوندگان خود در نظر گرفته است که یکی از این هدایا مربوط به فرهنگیان، دانش‌آموزان و والدین آنهاست و دیگری از سوی رادیو قرآن برای جامعه دانشگاهی تدارک دیده شده است.

محمدزاده با اشاره به هدیه این شبکه برای جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان، عنوان کرد: رادیو قرآن در قالب برنامه‌ای با عنوان خانه قرآن که از شنبه تا چهارشنبه بر روی آنتن رادیویی می‌رود، به تمامی فرهنگیان هدیه‌ای آموزشی اهدا می‌کند که ماموریت این برنامه چیزی است که بسیاری از افراد خانواده بزرگ فرهنگیان به جهت جدیدالتألیف بودن برخی از کتاب‌های قرآن کریم به آن نیاز داشتند چرا که در این برنامه تمامی مباحث کتابهای درسی قرآن مقاطع مختلف تحصیلی آموزش داده شده است که نه تنها برای دانش‌آموزان بلکه برای دبیران نیز مفید خواهد بود.

مدیر رادیو قرآن در ادامه به هدیه دوم این شبکه با محوریت جامعه هدف دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: در راستای آموزش کلام وحی به علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگران به ترجمه قرآن کریم به صورت فنی و تعلیم گام به گام، آموزش ترجمه قرآن کریم در نظر گرفته شده است که در این برنامه که با محوریت مترجمی زبان قرآن بر روی آنتن می‌رود، تلاش شده تا مخاطبان هرچه بیشتر با آیات الهی انس پیدا کنند و شیوه‌ای مطمئن جهت فراگیری ترجمه کلام وحی ارائه شود.

پخش برنامه آموزشی رادیو قرآن هر روز ساعت 15:30

محمدزاده با بیان اینکه طی دوره‌ای دو ساله که شامل 6 ترم می‌شود، مخاطبان این برنامه توانایی فهم و ترجمه کل آیات را کسب خواهند کرد، افزود: این برنامه آموزشی از شنبه 30 شهریور ماه ساعت 15:30 هر روز از رادیو قرآن به استماع شنوندگان می‌رسد.

مدیر شبکه رادیو قرآن در خصوص توجه ویژه این شبکه در 6 ماهه دوم سال به حوزه محافل و مسابقات و کرسی‌های تلاوت گفت: در فصل پائیز و زمستان ضمن حفظ کرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن در مسجد بلال صدا و سیما و مسجد امام حسین(ع) که هم اکنون از این شبکه پخش می‌شود، برنامه‌ای تحت عنوان محراب در نظر گرفته‌ایم که پنجشنبه هر هفته در زمان اذان‌ ظهر به معرفی مساجد و پخش تلاوت زنده یکی از قاریان بین‌المللی می‌پردازد.

وی اظهار داشت: علاقمندان در سراسر کشور که اقدام به برگزاری کرسی تلاوت می‌کنند، می‌توانند درخواست خود را به دفتر این شبکه ارسال کرده و با بررسی تخصصی رادیو قرآن گروه ضبط برنامه را به این کرسی اعزام کرده و پس از ضبط در پایان هر هفته ساعت 22 تلاوت‌های محافل و کرسی‌های ضبط شده از سراسر کشور تقدیم شنوندگان می‌شود.

برنامه «والشمس» جایگزین برنامه صبح‌گاهی «مهرتابان» می‌شود

وی ادامه داد: برنامه صبحگاهی نیز از سوی این گروه تقدیم شنوندگان می‌شود که تاکنون با عنوان مهر تابان بود که پس از خداحافظی گروه برنامه‌ساز برنامه مهر تابان از دوشنبه برنامه‌ای با برنامه والشمس با ایجاد فضایی نورانی و روح خورشید معارف بر روی آنتن می‌رود که شامل بخش‌های مختلفی از جمله اطلاع‌رسانی،‌آموزش، کودک و نوجوان، حفظ مفاهیم و پخش تلاوت و فراز است.

یادآور می‌شود، اخبار قرآنی هر روز از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که جمعه‌ها در گفتگوی خبری، با دعوت از مسئولان به موضوعات و رویداد‌های مهم قرآنی و دینی کشور و جهان می‌پردازد که این جمعه میزبان محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه رادیویی قرآن بود.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



یک شنبه 7 مهر 1392